⚠️ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για τους οδηγούς με ΙΚΑ από την Ο.Σ.Μ.Ε.
(δευτεροβάθμιο όργανο του Σ.Ο.Τ.Α. )

Οι οδηγοί ταξί με ΙΚΑ να απευθύνουν στους εργοδότες ώστε με την σειρά τους να ενημερώσουν τους λογιστές.

 _________________________

Η ανακοίνωση:

Αθήνα 20 Αυγούστου 2026

Επείγουσα ανακοίνωση – ενημέρωση

Προς,

όλα τα σωματεία μέλη της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών
Ελλάδας (Ο.Σ.Μ.Ε) του ιδιωτικού τομέα.

Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε για την ισχύ της διάταξης του αρ. 14 του
ν. 2837/2000 (εγκύκλιος π. ΙΚΑ 56/2000) σύμφωνα με την
οποία νομοθετήθηκε η οικονομική ενίσχυση των χαμηλόμισθων
εργαζόμενων, με τη μη παρακράτηση εργατικής εισφοράς για τον κλάδο
Σύνταξης του το ΙΚΑ νυν e-ΕΦΚΑ, εφόσον απασχολούνται με
καθεστώς πλήρους απασχόλησης και αμείβονται με το κατώτατο
Ημερομίσθιο του Ανειδίκευτου Εργάτη ή με τον κατώτατο μισθό, όπως
ισχύουν κατά την αντίστοιχη περίοδο καταβολής των αμοιβών,
συμπεριλαμβανομένων τυχόν οικογενειακών επιδομάτων και χρόνου
υπηρεσίας.
Προϋποθέσεις λήψης της Επιδότησης Εργατικής Εισφοράς
Για να τύχουν του μέτρου της επιδότησης οι εργαζόμενοι, θα πρέπει να
συγκεντρώνουν αθροιστικά τις εξής προϋποθέσεις:
.
Να ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ βάσει του κανονισμού ασφάλισης του
τ. ΙΚΑ για τον κλάδο ΣΥΝΤΑΞΗΣ, για παροχή εξαρτημένης εργασίας
σε οποιοδήποτε εργοδότη με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
2

  • Προκειμένου για :
  • υπαλλήλους, να εργάζονται υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης, για
    τουλάχιστον 25 ημέρες εργασίας το μήνα, με εξαίρεση τους μήνες
    πρόσληψης και απόλυσης και να αμείβονται με τον εκάστοτε
    προβλεπόμενο κατώτατο μισθό, συμπεριλαμβανομένων τυχόν
    οικογενειακών επιδομάτων και χρόνου προϋπηρεσίας
  • ημερομισθίους, να αμείβονται με το εκάστοτε πλήρες κατώτατο
    ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη, συμπεριλαμβανομένων τυχόν
    οικογενειακών επιδομάτων και χρόνου προϋπηρεσίας, ανεξάρτητα από
    τις ημέρες εργασίας που πραγματοποιούν τον μήνα.
    Το ποσό της επιδότησης είναι ίσο με το ποσό, το οποίο
    προκύπτει από Το γινόμενο του ποσοστού της εκάστοτε
    προβλεπόμενης από την νομοθεσία του π. ΙΚΑ νυν e-ΕΦΚΑ εισφοράς
    κλάδου Σύνταξης του ασφαλισμένου (σήμερα 6,67%) επί των εκάστοτε
    κατώτατων αποδοχών αγάμου εργαζόμενου υπαλλήλου
    εργατοτεχνίτη, χωρίς προϋπηρεσία και οικογενειακά επιδόματα.
    ή
    Δηλαδή το ποσό της Επιδότησης Εργατικής Εισφοράς
    υπολογίζεται στις κατώτατες αποδοχές, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη
    κανένα επίδομα που τις προσαυξάνει (προϋπηρεσία, οικογενειακά
    επιδόματα κλπ.).
    Την επιδότηση δικαιούνται οι εργαζόμενοι για όλες τις
    μισθολογικές περιόδους απασχόλησης συμπεριλαμβανομένων των
    επιδομάτων αδείας και δώρων εορτών.
    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ
    Η διαδικασία εφαρμογής του μέτρου της Επιδότησης Εργατικής
    Εισφοράς (Ε.Ε.Ε.) περιγράφεται αναλυτικά στην παράγραφο 3 της
    εγκυκλίου του ΙΚΑ 56/2000) νυν ΕΦΚΑ, την οποία σας αποστέλλουμε.
    3
    Συνάδελφοι,
    Καλείστε επειγόντως να ενημερώσετε όλους τους εργαζόμενους,
    οι οποίοι έχουν τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις λήψης της
    Επιδότησης Εργατικής Εισφοράς (Ε.Ε.Ε.), καθώς και τα λογιστήρια όλων
    των επιχειρήσεων στις οποίες εργάζονται.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

о Πρόεδρος
Θεμιστοκλής Αμπλάς
Για την Ο.Σ.Μ.Ε

Ο Γεν. Γραμματέας
Γεώργιος Γιολδάσης

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΟΣΜΕ)
ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ
Γραφεία: Μενάνδρου 51 (2ος όροφος), Αθήνα ΤΚ: 104 37 Τηλ.: 210 52 5057-210 52 41 683
website: www.osme.org.gr
e-mail: osmefed@gmail.com
: 210 52 35 944
GREEK FEDERATION
OF
TRANSPORTS
SYNDICATES
51 Menandrou (2nd floor), Athens – 104 37
Αριθμ. πρωτ. 15220
tel.: 210 52 26 057-210 52 41 683

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *